torsdag 24 mars 2011

Onsdag och Torsdags träning

Missade tisdagen träning när jag och kära sonen satt på KS hela dagen. Han hade hög puls och yrsel när han reste sig så självklart något som måste kollas upp. Vi blev skickade till KS från vårdcentralen där man kollade hans hjärta med ultraljud samt tog en massa prover. Som tur var så var allt normalt, men han är belagd med träningsförbud i 2 veckor då hans puls stiger onormalt vid endast lätt rörelse. Han tränar normalt innebandy 4-5 ggr per vecka men nu gäller alltså vila ett tag! Inte poppis hos en 14-åring, men såklart nödvändigt!

Igår onsdag åkte jag till Haga och körde ett benpass + lite teknikträning för styrkelyft och clean samt kipping pullups. Klarade 5 pullups på rad. :-) Men f....n... måste bli bättre på sistnämnda!!

Idag torsdag var det dags för lite CrossFit med Jenny på Haga! Så kul att ha dig tillbaka Jenny! :-)
Efter uppvärmningen körde vi kettlebell enarmsmarklyft med en knäböj sen en axelpress med varsitt utfallssteg. Detta 3 ggr per sida i 5 set. Vi skulle höja vikten per set och jag började med 12 kg första 2 ggr, sen 16kg, sen 20kg och testade som sist med 24kg vilket jag orkade på höger men fick hjälpa till lite med axel pressen på vänster! Och körde inte alla 3 ggr per sida på sista vikten. Orkade mycket mer än jag själv trodde, vilket var kul! :-)

Sen till passet:

Maxvarv på 12 min av:

5x5 pistols
8 kettlebellsvings (20 kg)
10 burpees med hopp över kettlebellen mellan varje

Tror jag fick ihop 6 varv men tappade tyvärr räkningen! :-(

Mycket flås blev det! Men toppenkul pass! Svettades ett par timmar efteråt! ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar