måndag 28 mars 2011

Olympiska lyft på Haga idag!

Idag tränade jag på olympiska lyft!

Började med deadlift på 40 kg (körde 10 st på 40, 50 och 60 kg, 5 st på 80 kg och och klarade ända upp till 90 kg där jag lyfte 1 st! Förbättring med 20 kg på mitt PB! :-D Jippidooo!
Fortsatte med Clean & Jerk där jag började med 40 kg och slutade med 50 kg som också är mitt PB! Körde 4 st på 40 kg och 2 på 45 och 2 på 50 kg. Klarade inte nästa vikt på 55 kg, var rätt trött vid det laget! Men är övertygad om att snart går det också!
Sååå kul! :-D
Avslutade med 10 st per arm x 2 set av 16 kg kettlebells axelpress samt 5 st bakåtklättring på vägg (ja vad den nu heter) ;-)

Känns som ett väldigt bra pass idag och känner mig Stark!! :-D
Nu blir det plugga CrossFit Level 1 strax! Dags att gå utbildningen i helgen! :-)

2 kommentarer:

  1. Vad bra du är Annika! Säg till om du behöver hjälp till tentan! ord som man brukar ha problem med på skrivningen är: austair och reconciled.
    Slå upp dem=)
    Lyssna NOGA på föreläsningarna!!!

    Wall climbs heter dem!

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny, tänkte faktiskt fråga dig om en sak! Nämligen vad neuroendocrine träning innebär för kroppen. Heter ju samma sak på svenska men förstår inte riktigt innebörden!

    SvaraRadera