onsdag 16 februari 2011

CrossFit lunchpass 15 Februari

Igår var det CrossFit på lunchen som gällde!
Riktigt kanonroligt pass! Körde med min puls klocka för att ha lite koll på pulsen! Låt på mellan 160-170 på övningarna, vilket kändes bra!

Passet bestod av 4 varv av nedan, där 12 hopp över lådan bestämde tiden för de andra övningarna!

- 12 hopp över låda - lägga sig på ryggen på varje sida av lådan
- Gå med en kettlebell i varje hand  - gick med 16 kg i varje hand första 2 varven, ökade till 20 kg varv 3   och ytterligeare till 24 kg sista varvet.
 -Knäböj - gjorde mellan 50 och 60 st per varv

Innan passet tränade vi på strikta pullups och jag klarade 3 på rad utan hjälp första varvet av 5! :-D Tjohoo!
Vi jobbade i par och jag med Jeanette som var superduktig, hon orkar mer än hon själv tror! :-)
Vi varvade pullups med varsin längd gå skottkärra mellan varje varv.

Lika inspirerande pass som alltid! :-D

2 kommentarer:

  1. Jag är osannolikt avundsjuk på era lunchpass.
    Jag får ju nöja mig med att ro eller leka i gymet om jag vill köra luncher (om jag inte får chansen att vik:a ;)
    //Mattias

    SvaraRadera
  2. visst är det helt underbart att ha dessa pass!! Förstår att du är avis!
    Hoppas träningen går bra för dig! :-)

    SvaraRadera