torsdag 10 februari 2011

10 Februari

HP CrossFit klass idag som vanligt på tisdagar och torsdagar med Jenny... och behöver jag säga att det var lika roligt som vanligt !?? ;-D

Eller.. idag var det nog ännu roligare... för att jag orkade mer!
Men jag känner också att det finns ännu mer att ge... där innanför nånstans. :-) Vilket jag är jätteglad över med tanke på att det inte alls kändes så i tisdags!

Vi började som vanligt med uppvärmning, lite böj hit i dit o lite spring o sånt :-) Allt för att mjua upp och förbereda våra halvstela kontorskroppar för lite rolig CrossFit :-)
Efter uppvärmningen fick vi träna på att lyfta en kettlebell i en arm i en swing och sen upp på rak arm. Lite svårt med tekniken men funkade ganska ok! 5x5 på varje arm med 8 kg för min del.
Sen körde vi bröstlyft i TRX banden i par, 5 ggr var och till sist 10 ufallssteg med vikt, hade 16 kg, samt enbensknäböj 5 per ben och 5 omgångar av varje.

(Jenny, om du läser detta är du <3 välkommen att rätta mig om jag har fel namn på övningarna men också gärna återge dem på engelska. Jag smygtränar ju lite inför Level 1 utbildningen! ;-)

Sen började vi "på riktigt" ;-)

Idag fick vi köra 4 övningar 21-15-9

Övningarna bestod av:
Boxjump
Burpees
Jumping pullups
Situps

Min tid blev 9.37 vilken jag är helt o hållet nöjd med! :-)

Tack Jenny för ett bra pass! :-) Nu kan man slänga sig i soffan ikväll med gott samvete!
Ps. ska dock verkligen försöka låta bli alla onyttigheter ...

5 kommentarer:

  1. Oj vilket fnissanfall jag fick när jag läser vad jag skrivit... bröstlyft... kanske man kan få bröstförstoring också med hjälp av TRX banden? ;-)

    SvaraRadera
  2. Då kanske det är dax att inte inhandla några godsaker ;-) //Tony

    SvaraRadera
  3. Hallåj stumpan, såååå duktig du är...snacka om at vi tränar olika just nu...du massa rå styrka jag bara yoga, promisar o meditation - dagligen dok:) Kör hårt o tänk GI vännen:) Kraaam Carina

    SvaraRadera
  4. Hihihi... hur många bröst löftade du? ;)

    Du är duuktig! Lovar följa med nästa vecka på Cross Fit, kanske vi även kan få med ett danspass?

    Trevlig helg på dig!

    NUUU är jag så inn i h... godissugen :/

    Kramar Jeanette

    SvaraRadera
  5. Låter kul med ett danspass! :-) Kunde du låta bli godiset? ;-) Jag klarade mig igår men blir kanske värre idag?! :-)

    SvaraRadera