söndag 6 februari 2011

6 Februari

Idag fick jag iden att börja blogga om min träning! :-) So here we go.....! :-D

Har alltid tränat både det ena och det andra i hela mitt liv,,, allt från fotboll när jag var yngre till innebandy, inlines, slalom, skidor, cykling, löpning...you name it, genom hela livet! Har också genomfört en Svensk Klassiker som jag är lite stolt över! :-)

För ca 1 år sen så började jag träna CrossFit och tycker att det är den överlägset bästa och roligaste träningen man kan tänka sig!
Att bli både stark, uthållig, smidig och få bra kondition på en och samma gång är helt toppen!

Tränar vanligtvis på Sturebadet Haga där Jenny håller CrossFitklasser på bästa inspirerande sätt!!
Men idag var jag på CrossFit Nordic! Har precis köpt ett klippkort där efter att Jenny lurat dit mig! Tack Jenny :-) !! Och kan ju bara säga.... woohooo!!! :-D 

Tyvärr var jag inte i den bästa form idag efter helgens bravader!
Men klarade ett PR på 50 kg frivändning! Jippi jippi!! :-D

Passet bestod av:

5 varv av:

10 ryska kettelbell swings  & 10 vanliga swings
20 m bear crawl (jag bytte mot 50 wall climbs pga min handled som jag tyvärr skadade när jag ramlade på boxjump i veckan)
20 double unders

Vet tyvärr inte vad jag fick för tid för jag höll på att dö... konklusion... inte bra att vara ute på bravader och sen träna!!
Men skönt att fått röra på sig!
Tränade lite på kipping pullups innan jag gick hem och klarar nu 6 st på rad. Men efter tips från Rickard som jobbar på Nordic, så måste jag kippa myyycket mer! Okidoki... bara att fortsätta med teknikträningen! :-)

Lite solarium i Sumpan efter träningen och sen hem och äta en nyttig middag! Gokväll!! :-)

1 kommentar: