onsdag 20 april 2011

Tisdaglunch CrossFit

I går var det dags för lite CrossFit nere på Haga igen! :-)

Efter hopprep och löpning som uppvärmning bestod passet av 3 x 5 min amrap av:

8 armhävningar med klapp
10 knäböj
5 burpess utan hopp
4 varv

1 varv löpning i korroidoren
10 pullups (klarade 6 st på rad. Och första och andra varvet utan jump :-D Tjoho.. hade kippen jag hittade i förra veckan kvar)
4,5 varv

8 kettlebells swings (16kg)
10 mountain climbs
10 situps
5 varv

Vi avslutade med att köra burpees per minut tills minuten inte räckte eller vi inte orkade mer.
Började med 2 st och ökade sen med 2 varje min.
Jag klarade 8 minuter och då 16 st på sista varvet. (tror jag det var). Alltså 72 burpees på 8 min! :-D

Kul med burpeesarna på slutet men tungt pass för kroppen idag efter en helg med lite för mycket fest!

Idag onsdag blev det en ca 40 min promenad på kvällen där destinationen var att köpa påskgodis som jag och sonen mumsade upp nu ikväll! Mmmm gott var det! Påskveckan är ingen bra "matvecka" men åter till ordningen nästa vecka igen! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar