tisdag 6 september 2011

CrossFit på Haga idag!

Idag började höstschemat på Haga och där står det CrossFit på tisdag eftermiddagar!
Jenny körde ett jättekul pass med oss!

3 varv med olika övningar 7 minuter vardera, där man i varje variant började med en tung övning för att sen köra 2 andra övningar resterande 7 minuter.

Varv 1:
21 kettlebell swings (20 kg)
Sen fick jag ihop 8 varv av:
jumping pullups och wallballs

Varv 2:
21 Front Squads (40 kg)
Sen fick jag ihop 4 varv av:
20 DU och 10 boxjumps

Varv 3:
21 marklyft (45 kg)
Sen fick jag ihop 8 varv av:
5 armhävningar och 10 knäböj

Totalt slut o flåsade som en jag vet inte vad... men toppenkul! :-) Läänge sen jag körde ett riktigt hårt CrossFit pass! :-)

I fredags körde jag CrossFit på LM då vi körde:

Jogging ner till Karlbergs hinderbana + lite uppvärming väl framme!

AMRAP 15 min av:
5 x 2 enbensknäböj
10 burpees
10 situps

Tappade dock räkningen på mina egna varv!
Och..japp...jag både håller i passen och deltar själv när det fungerar! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar