tisdag 8 februari 2011

8 Februari

HP-klass på lunchen idag, vilket innebär CrossFit med Jenny :-)
Alltid lika kul! :-D

Passet idag bestod av 3 stationer där vi skulle köra så många varv vi kunde på 5 minuter med 1 minuts vila mellan varje station!

1: (6 varv)
5 Thrusters
5 forward squats (tror jag den hette)
10 kettlebell swings

2: (5 varv)
15 Dubble unders
10 Bear Crawls
2 Wall Climbs

3: (4 varv)
10 Armhävningar
5 Kipping Pullups
15 squats

På nr 1 hade jag 10 kg på stången vilket egentligen var väldigt lätt samt 16 kg kettlebell.
Men... fy passet kändes väldigt tufft idag! Ingen kraft, superflåsig och mjölksyra i hela kroppen efter första 2 min...!
Antingen en vanlig formsvacka eller kaaanske för att jag slutade med mina astmapiller för 1 vecka sedan?
Jag avvaktar minst 1 vecka till och ser om det blir bättre, annars blir det nog till att överväga att börja med tabletterna igen!

Ser redan fram mot HP passet på torsdag igen! :-)

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen kul att se dig träna! Du har utvecklats massor på kort tid!

    Lite rättningar =)
    Front squats
    Mountain climbers ( inte bear crawls )
    Double unders stavas det =)

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tack för rättningarna! :-) Försöker lära mig! ;-) Kram tillbaks...

    SvaraRadera